GRID_STYLE

NONE

ΡΟΗ:

latest

Διαβάστε ολόκληρο το καυτό non paper που αναταράσσει τη ΝΔ...

ΘΕΜΑ 1ο  α) Το έλλειμμα του 2009 εσκεμμένως αυξήθηκε από την κυβέρνηση  Γ. Παπανδρέου στο 3,6% του ΑΕΠ με πολύ συγκεκριμένους  τρόπους...

ΘΕΜΑ 1ο 
α) Το έλλειμμα του 2009 εσκεμμένως αυξήθηκε από την κυβέρνηση Γ. Παπανδρέου στο 3,6% του ΑΕΠ με πολύ συγκεκριμένους τρόπους, που περιγράφονται αναλυτικά παρακάτω. 
Η πραγματικότητα είναι, ότι η κυβέρνηση ΠΑΣΟΚ Παπανδρέου ξόδεψε συνειδητά αυτά τα 10 δισ. στο τελευταίο τρίμηνο του 2009. Στόχος της ήταν να αυξήσει το έλλειμμα στο 12,7% του ΑΕΠ να κατηγορήσει τη Νέα Δημοκρατία και ταυτόχρονα να διευκολύνει την προσπάθεια μείωσής του την επόμενη χρονιά. Αυτό άλλωστε αποδεικνύεται από το γεγονός, ότι τον Οκτώβριο, όταν η κυβέρνηση του ΠΑΣΟΚ έκανε την εκτίμηση για έλλειμμα 12,7% στο τέλος του χρόνου, συμπεριέλαβε δαπάνες τις οποίες τελικά δεν έκανε. Για παράδειγμα, είχε υπολογίσει να πληρώσει 2,2 δισ. ευρώ για εξόφληση χρεών των νοσοκομείων, αλλά πλήρωσε μόνο 1,2 δισ. Το ίδιο έγινε με τις αμυντικές δαπάνες: Υπολόγισε 3,1 δισ. ευρώ, αλλά κατέβαλε 2,1 δισ. Το γεγονός ότι οι δαπάνες δεν υλοποιήθηκαν στο σύνολό τους, σημαίνει ότι θα μπορούσαν εξ αρχής να μην έχουν εγγραφεί – άρα και το έλλειμμα θα ήταν μικρότερο από το 12,7% του ΑΕΠ. Αυτό εννοούμε όταν λέμε ότι η κυβέρνηση φούσκωσε το έλλειμμα του 2009. Και ιδού αποδείξεις με συγκεκριμένα νούμερα: 
• Η κυβέρνηση, το τελευταίο τρίμηνο του 2009 προχώρησε σε 
επιστροφές φόρων ύψους 1,5 δισ. ευρώ, ενώ τις πάγωσε 
από τον Ιανουάριο. Ακόμη και στο πρώτο εννεάμηνο του 2010 
και ενώ προηγήθηκαν έντονες διαμαρτυρίες από το σύνολο 
τους επιχειρηματικού κόσμου, οι επιστροφές φόρων 
υπολείπονταν κατά 200 εκατ. ευρώ περίπου, σε σχέση με το 
2009. 
• Η κυβέρνηση, το τελευταίο τρίμηνο του 2009, και μάλιστα τις 
τελευταίες ημέρες του έτους, πλήρωσε 1,2 δισ. ευρώ για χρέη 
νοσοκομείων, χωρίς να κάνει την αναγκαία διαπραγμάτευση 
με τους προμηθευτές για να περιορίσει  αισθητά την οφειλή. 
• Η κυβέρνηση, το τελευταίο τρίμηνο του 2009 αύξησε τις 
δαπάνες για εξοπλιστικά προγράμματα κατά 0,7 δισ. ευρώ.  2 
• Η κυβέρνηση, το τελευταίο τρίμηνο του 2009 δαπάνησε 0,5 
δισ. ευρώ για την πρώτη δόση του επιδόματος 
αλληλεγγύης. 
• Η κυβέρνηση, το τελευταίο τρίμηνο του 2009 μετέθεσε για το 
2010 την είσπραξη του ΕΤΑΚ που αναλογούσε στο 2009, 
ύψους 0,6 δισ. ευρώ. 
• Η κυβέρνηση, το τελευταίο τρίμηνο του 2009 αύξησε κατά 0,2 
δισ. τις δαπάνες για το Πρόγραμμα Δημοσίων 
Επενδύσεων, σε σχέση με τις ήδη αυξημένες προβλέψεις του 
Προγράμματος Σταθερότητας. Την ίδια στιγμή, τα επίσημα 
στοιχεία δείχνουν, ότι στο 9μηνο Ιανουαρίου – Σεπτεμβρίου 
του 2010 περιέκοψε τις πληρωμές για το ΠΔΕ κατά 30,3% σε 
σχέση με το 2009, προκειμένου να εμφανίσει ότι το έλλειμμα 
μειώθηκε. 
• Η κυβέρνηση, το τελευταίο τρίμηνο του 2009 κατήργησε τις 
ρυθμίσεις για τους ημιυπαίθριους (που επανέφερε 
αργότερα), την επιβολή φόρου στα λαχεία, το ξυστό και τα 
σκάφη αναψυχής (που επίσης επανέφερε αργότερα) χάνοντας 
έτσι έσοδα 2,2 δισ. ευρώ. 
• Η κυβέρνηση, το τελευταίο τρίμηνο του 2009 αύξησε τις 
δαπάνες για οδοιπορικά, τις λειτουργικές δαπάνες και 
προμήθειες του Δημοσίου κατά 0,7 δισ. ευρώ επιπλέον των 
δαπανών που θα έκανε αν διατηρούσε το ρυθμό του πρώτου 
9μήνου. 
• Η κυβέρνηση, το τελευταίο τρίμηνο του 2009 και ενώ 
κατηγορεί τη Νέα Δημοκρατία για δήθεν κατάρρευση του 
φοροεισπρακτικού μηχανισμού, έχασε κυριολεκτικά κάθε 
έλεγχο στα έσοδα. Η υστέρηση εσόδων στο 9μηνο 
Ιανουαρίου – Σεπτεμβρίου 2009 σε σχέση με το 2008 ήταν 1,1 
δισ. ευρώ. Μόνο στο τελευταίο τρίμηνο του έτους ξεπέρασε 
τα 2 δισ. ευρώ, για να φθάσει στο σύνολο του έτους περίπου 
στα 3 δισ. ευρώ ! Δηλαδή , στο τελευταίο τρίμηνο οι απώλειες 
εσόδων ήταν διπλάσιες από ό,τι στο 9μηνο που κυβερνούσε τη 
χώρα η ΝΔ . Αν η κυβέρνηση κατάφερνε να διατηρήσει τις, 
έστω και μη ικανοποιητικές κατά το ΠΑΣΟΚ, επιδόσεις της ΝΔ 
στο διάστημα που είχε την ευθύνη, (αν για παράδειγμα δεν 
καθυστερούσε τρεις μήνες να τοποθετήσει γενικό γραμματέα 
στο Υπουργείο Οικονομικών) τότε ο προϋπολογισμός θα είχε 
επιπλέον έσοδα 1,7 δισ. ευρώ.  
Το άθροισμα όλων των παραπάνω ισούται με 9,3 δισ. ευρώ. Η 
διαφορά ως τα 10 δισ. οφείλεται σε επιμέρους κονδύλια, όπως 3 
αυξημένες δαπάνες για τόκους, λιγότερα έσοδα από το φόρο κινητής 
τηλεφωνίας, κ.α. Αυτό είναι το δήθεν κρυφό έλλειμμα και είναι πλέον 
φανερό σε ποιόν οφείλεται. Αντίθετα, το 2010 η κυβέρνηση έκοψε 
τις δαπάνες για το ΠΔΕ, περιόρισε τις επιστροφές φόρων κλπ, με 
αποτέλεσμα το έλλειμμα να εμφανίζεται μειωμένο. Στο ερώτημα αν 
είχαν ληφθεί αντίστοιχα μέτρα στο τέλος του 2009, η απάντηση 
δυστυχώς είναι ότι από τον Οκτώβριο ως και το τέλος του 2009, 
δεν υπήρξε ούτε ένα μέτρο περιορισμού του ελλείμματος. 
Υπήρξαν μόνο μέτρα που το αύξησαν. Σε αντίθεση με εμάς που 
είχαμε δεσμευτεί πριν τις εκλογές ότι θα λαμβάναμε πρόσθετα 
μέτρα, στο πνεύμα των εξαγγελιών και των μέτρων που ανακοίνωσε 
στη ΔΕΘ, το Σεπτέμβριο του 2009, ο πρώην πρωθυπουργός κ. Κ. 
Καραμανλής. 
Χωρίς αυτή την σκόπιμη παρέμβαση το έλλειμμα του 2009 θα 
έκλεινε περίπου στο 8 – 9 % του ΑΕΠ. 
β) Βεβαίως αργότερα στη διάρκεια του 2010 μεθοδεύτηκε νέα 
αύξηση του ελλείμματος του 2009 στο ύψος του 15,4% του ΑΕΠ με 
τον συνυπολογισμό  σε αυτό των ΔΕΚΟ και άλλων δημοσίων 
οργανισμών, υπόθεση που βρίσκεται ήδη στη κρίση της Δικαιοσύνης, 
αφού μέλη της ΕΛΣΤΑΤ κατηγορούν με ισχυρά στοιχεία τον 
επικεφαλής της ΕΛΣΤΑΤ Ανδρέα Γεωργίου ότι αυθαίρετα αύξησε 
ακόμα περισσότερο το έλλειμμα, με τις γνωστές οδυνηρές για όλους 
συνέπειες. 
γ) Χωρίς την μεθοδευμένη αύξηση του, το έλλειμμα του 2009 θα 
εκινείτο περίπου στον ευρωπαϊκό μέσο όρο. 

Το πιο εντυπωσιακό παράδειγμα όμως, είναι αυτό της Ιρλανδίας. Το 
επικαιροποιημένο πρόγραμμα σταθερότητας της Ιρλανδίας για την 
περίοδο 2009 – 2014, το οποίο συζητήθηκε στο Ecofin τον Απρίλιο 
του 2010, προέβλεπε για το 2009 έλλειμμα 11,7% και για το 2010, 
11,6%. Είναι γνωστό ότι η τελευταία εκτίμηση της Ιρλανδικής 
κυβέρνησης ανέβασε το έλλειμμα του 2010 στο 32%, δηλαδή σχεδόν 
σε τριπλάσια επίπεδα. 
Τα στοιχεία αυτά αποδεικνύουν  επίσης ότι λόγω της πρωτοφανούς 
τότε διεθνούς κρίσης οι αποκλίσεις μεταξύ εκτιμήσεων και τελικών 
πραγματοποιήσεων ήταν φυσιολογικά μεγαλύτερες του συνήθους. 5 
δ) Να σημειωθεί ότι στη διάρκεια του 2009 η κυβέρνηση της ΝΔ: 
- Προειδοποίησε για τις δυσμενείς οικονομικές εξελίξεις ήδη σε 
προ ημερησίας διατάξεως συζήτηση στη Βουλή στις 12 
Φεβρουαρίου 2009, την οποία προκάλεσε η ίδια. 
- Εκάλεσε υπό τον τότε Π/Θ τους πολιτικούς αρχηγούς σε 
συναντήσεις στις 5 Μαρτίου 2009 να συμφωνήσουν σε ένα 
πλαίσιο 6 αρχών για να την οικονομική διαχείριση. Το πλαίσιο 
απερρίφθη πρωτοστατούντος του τότε αρχηγού της 
Αξιωματικής Αντιπολίτευσης. 
- Έλαβε τρεις φορές περιοριστικά δημοσιονομικά μέτρα : 
5.2.2009, στις 18.3.2009 και στις 25.6.2009. Τα μέτρα αυτά 
αντιμετωπίστηκαν με πρωτοφανή επιθετικότητα από τα 
κόμματα της αντιπολίτευσης και το συντριπτικά μεγαλύτερο 
τμήμα του γραπτού και ηλεκτρονικού τύπου. 
- Προκήρυξε εκλογές για τις 4.10.2009 με διακύβευμα την 
ανάγκη αυστηρής δημοσιονομικής πολιτικής. Η στάση αυτή, 
παρά την ακραία ανευθυνότητα της τότε Αξιωματικής 
Αντιπολίτευσης, προλείανε το έδαφος για την ακολουθητέα 
μετακλογικά πολιτική, προοπτική που δυναμίτισε με 
προκλητικό τρόπο η κυβέρνηση που προέκυψε. 

ΘΕΜΑ 2ο
Ο μύθος της εκτόξευσης του δημοσίου χρέους από τη κυβέρνηση της 
Ν. Δ. Όπως προκύπτει ξεκάθαρα από τον πίνακα 3. 
Η αλήθεια για το δημόσιο χρέος: 
Την 31/12/2003 το Χρέος της Κεντρικής Κυβέρνησης ήταν 182 δισ. 
ευρώ και την 31/12/2008 διαμορφώθηκε σε 262 δισ. ευρώ. Δηλαδή 
αυξήθηκε κατά 80 δισ. ευρώ. 
Που πήγαν αυτά τα χρήματα: 
- 50 δισ. πήγαν για την πληρωμή τόκων, στο δημόσιο χρέος που 
κληρονόμησε η Νέα Δημοκρατία. 6 
- 10δισ. πήγαν για την πληρωμή αμυντικών εξοπλισμών που 
είχαν παραγγελθεί από τις προηγούμενες κυβερνήσεις του 
ΠΑΣΟΚ και πληρώθηκαν επί ΝΔ. 
- 2,5 δισ. πήγαν για χρέη Νοσοκομείων που βρήκε η ΝΔ από 
προηγούμενα χρόνια. 
- 7 δισ. πήγαν  για υποχρεώσεις προς τα ασφαλιστικά ταμεία
που είχαν αναλάβει οι προηγούμενες κυβερνήσεις του ΠΑΣΟΚ. 
Δηλαδή από τα 80 δισ. τα 70 περίπου, πήγαν για την κάλυψη 
υποχρεώσεων που είχαν αναλάβει οι προηγούμενες κυβερνήσεις, του 
ΠΑΣΟΚ. 
Ακόμη και αν συνυπολογίσουμε το 2009. χρονιά κατά την οποία  το 
Δημόσιο χρέος αυξήθηκε κατά πολύ, όπως συνέβη σε όλες τις χώρες, 
λόγω της διεθνούς κρίσης, η συνολική εικόνα δεν αλλάζει. Στο τέλος 
του 2009, το χρέος ήταν 298 δισ. ευρώ, δηλαδή αυξημένο κατά 116 
δισ. ευρώ, σε σχέση με το 2003. Στο διάστημα 2003 – 2009 οι τόκοι 
που πληρώθηκαν ήταν 61 δισ. ευρώ, 20 δισ. ήταν οι δαπάνες για 
εξοπλισμούς, χρέη νοσοκομείων και ταμεία που αναλύσαμε 
παραπάνω. Αλλά 5,2 δις. καλύπτουν τις δαπάνες για την απόκτηση 
προνομιούχων μετοχών των τραπεζών και την αύξηση κεφαλαίου 
του ΤΕΜΠΜΕ, στο πλαίσιο των προγραμμάτων ενίσχυσης της 
πραγματικής οικονομίας και στήριξης του τραπεζικού συστήματος. 
Τα υπόλοιπα 30 δισ. περίπου είναι το έλλειμμα του 2009, όπου 
φρόντισε να το φτάσει το ΠΑΣΟΚ. Πρέπει όμως να σημειώσουμε, ότι 
η αύξηση του χρέους το 2009 συνδέεται και με την προσπάθεια της 
κυβέρνησης της ΝΔ να στηρίξει την πραγματική οικονομία, με 
προγράμματα ενίσχυσης συγκεκριμένων κλάδων της οικονομίας 
(π.χ. εξαγωγές, οικοδομή), που θα είχαν πολλαπλασιαστικό 
αποτέλεσμα. Το ύψος του δημοσίου χρέους που κληρονομήσαμε, 
όπως φαίνεται από τα στοιχεία που παρατέθηκαν προηγουμένως, 
δεν επέτρεπε περαιτέρω επέκταση των προγραμμάτων αυτών.  
Όσον αφορά εξάλλου, την αναθεώρηση του χρέους για το 2009 και 
τα προηγούμενα χρόνια από την Eurostat, το Νοέμβριο του 2010, 
αυτή δεν οφείλεται στην αποκάλυψη δήθεν κρυφών 
υποχρεώσεων. Οφείλεται στο γεγονός ότι καταγράφηκαν στο 
χρέος το γνωστό swap της Goldman Sachs, (που έγινε το 2001, επί 
ΠΑΣΟΚ, και μας ακολουθεί έκτοτε) και οι συσσωρευμένες οφειλές 
των ΔΕΚΟ, οι οποίες ήταν γνωστές εντός και εκτός Ελλάδος από 
τους δημοσιευμένους ισολογισμούς. Δεν ήταν κρυφά, για 
παράδειγμα, τα χρέη του ΟΣΕ, του Μετρό, της ΕΡΤ, των αμυντικών 7 
βιομηχανιών, κ.λ.π. Ουδέποτε όμως η Eurostat είχε ζητήσει στο 
παρελθόν να περιληφθούν αυτά στα στοιχεία της γενικής 
κυβέρνησης. 
Η αύξηση του χρέους στο 127% του ΑΕΠ το 2009 οφείλεται κατά 
κύριο λόγο σε επιλογές των κυβερνήσεων του ΠΑΣΟΚ. 
Σε κάθε περίπτωση να σημειωθεί ότι: 
α. Η ευθύνη της ΝΔ αφορά μόνο το πρώτο εννεάμηνο του 2009. Το 
τελευταίο τρίμηνο του 2009 (Οκτώβριος – Δεκέμβριος) με την 
κατάρρευση των φορολογικών εσόδων και την μεθοδευμένη έκρηξη 
του ελλείμματος, συνεπώς και της ανάλογης αύξησης του δημοσίου 
χρέους βαρύνει σχεδόν αποκλειστικά την κυβέρνηση του ΠΑΣΟΚ. 
β. Ακόμα και έτσι πάντως, είναι τουλάχιστον οξύμωρο ότι κατά το 
πρόγραμμα της Τρόϊκας θα χρειαστεί περίπου μια δεκαετία 
αιματηρών θυσιών των Ελλήνων, δραματικής πτώσης του βιοτικού 
επιπέδου, αλλά και εθνικής αποδυνάμωσης για να βρεθεί το Δημόσιο 
Χρέος στο ύψος του 120% αυτό δηλαδή που υποτίθεται πυροδότησε 
την ελληνική κρίση και έκανε αναγκαία την παρέμβαση της ΕΕ και 
του ΔΝΤ!!!!!  

4 σχόλια

  1. ΜΠΟΥΧΕΣΑ ΟΙ ΒΑΡΥΓΔΟΥΠΕΣ ΠΟΛΥΛΟΓΙΕΣ ΔΕΝ ΠΕΙΘΟΥΝ ΚΑΝΕΝΑ. Η ΑΝΙΚΑΝΟΤΗΤΑ ΣΟΥ ΕΓΡΑΨΕ ΙΣΤΟΡΙΑ. ΔΥΣΤΥΧΩΣ ΕΜΕΙΣ ΠΛΗΡΩΝΟΥΜΕ ΤΑ ΧΑΛΙΑ ΣΟΥ.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Αργήσατε να τα πείτε γι'αυτό δεν σάς σώνει ούτε ο Άγιος Σουλπικιος!!!!!!!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. εσεις της νδ οι καραμανλικοι οπως αποκαλησθε μπορει να εισθε λοτοφαγοι ο λαος ομωσ οχι

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. Και..ξύστ΄τα @ρχ@ι@α σου.....


    Παύθηκε στα μουλωχτά και φυσικά δεν διαγράφτηκε απ' τον Τσίπρα,
    ο Σκοπιανο-τουρκο-λάγνος Νάσος Θεοδωρίδης
    (αποκαλυπτικές της προδοσίας του φώτο)

    Παύθηκε από εκπρόσωπος του ΣΥΡΙΖΑ στην Επιτροπή Δικαιωμάτων της Βουλής, όπου είχε διοριστεί μετά από πρόταση του Τσίπρα, ο Νάσος Θεοδωρίδης (
    δείτε τον στη φώτο στο περσινό "ρατσιστικό εναντίον των Ελλήνων" φεστιβάλ του ΣΥΡΙΖΑ και προσέξτε τις αφισούλες δίπλα του!!),
    σύμφωνα με πληροφορίες, για τις θέσεις που εξέφρασε για τα Ίμια. Κ

    αι λέμε "σύμφωνα με πληροφορίες" γιατί ο Α. Τσίπρας φοβήθηκε τόσο πολύ...τις αντιδράσεις από τις κομμουνιστικές συνιστώσες, που δεν τόλμησε να ανακοινώσει με γραπτή δήλωση του ΣΥΡΙΖΑ την παύση... πόσο μάλλον την διαγραφή του η οποία ούτε καν περνάει από το μυαλό τους

    Την απόφαση φέρεται να έχει μεταφέρει στον ίδιον ο γραμματέας της ΚΟ Νίκος Βούτσης, ενώ είχε προηγηθεί σχετικό μήνυμα μέσω twitter από τον εκπρόσωπο Τύπου του κόμματος Πάνο Σκουρλέτη.

    Αργά το βράδυ της Τετάρτης εξεδόθη από το γραφείο Τύπου του ΣΥΡΙΖΑ ΕΚΜ το εξής non paper:
    Η διαρροή γίνεται με Non Paper από το Γραφείο Τύπου του ΣΥΡΙΖΑ-ΕΚΜ και αποτελεί απόφαση του προεδρείου της κοινοβουλευτικής ομάδας.
    Οι επανειλημμένες δημόσιες διατυπωμένες προσωπικές απόψεις του σ. Νάσου Θεοδωρίδη, δεν απηχούν στις συλλογικές θέσεις του ΣΥΡΙΖΑ-ΕΚΜ για ζητήματα εξωτερικής πολιτικής. Είναι σαφές ότι δεν μπορεί να εκπροσωπεί τον φορέα στην επιτροπή δικαιωμάτων της Βουλής".

    ΑπάντησηΔιαγραφή

ΠΡΟΣΟΧΗ! Την ευθύνη για το περιεχόμενο των σχολίων φέρει αποκλειστικά ο συγγραφέας τους και όχι το site. Η ανάρτηση των σχολίων μπορεί να έχει μια μικρή χρονική καθυστέρηση