GRID_STYLE

NONE

ΡΟΗ:

latest

Nessun Dorma*

Γράφει ο Θεόδωρος Κουτρούκης Πανεπιστημιακός. Μου συστήθηκαν ως Γιάννης, Βαγγελιώ, Ανδρέας και Ρίτσα. Τους συνάντησα σε ένα υπνωτήριο ...

Γράφει ο Θεόδωρος Κουτρούκης
Πανεπιστημιακός.

Μου συστήθηκαν ως Γιάννης, Βαγγελιώ, Ανδρέας και Ρίτσα. Τους συνάντησα σε ένα υπνωτήριο αστέγων ένα βράδυ της άνοιξης. Είχαν μόλις τελειώσει το λιτό δείπνο τους και είχαν κουρνιάσει στο μικρό καθιστικό. Απολυμένος εκπαιδευτικός από τα ΤΕΙ ο Γιάννης, χτυπήθηκε από τις περικοπές των συμβασιούχων στην τριτοβάθμια εκπαίδευση. Ακολούθησε ένα άσχημο διαζύγιο, ενώ τα χρέη στο δημόσιο ταμείο που κληρονόμησε από τον πατέρα του αποδείχτηκαν μη διαχειρίσιμα. Φιλόδοξη ηθοποιός σε τοπικά θεατρικά σχήματα η Βαγγελιώ είδε την κρίση να περιορίζει δραστικά το φιλοθεάμον κοινό και να σβήνει τα φώτα της ράμπας για εκείνη, ενώ τα χρέη της στο ΤΕΒΕ φούντωναν. Στέλεχος εξαγωγών σε μια βιοτεχνία ενδυμάτων ο Ανδρέας είδε την εταιρία του να μεταφέρεται στη Βουλγαρία, χωρίς καν να του προτείνει να την ακολουθήσει, ενώ τα ένδοξά διακοποδάνειά τον στραγγάλιζαν. Μαγείρισσα σε ένα μικρό εστιατόριο η Ρίτσα, είδε τις εστίες της μαγειρικής κουζίνας της να παγώνουν λόγω της πτώσης του τζίρου, ενώ ο άντρας της προσπάθησε με τραγικές συνέπειες να βρει λύση για το στεγαστικό δάνειο στο τζόγο.

Όλοι τους βιοπαλαιστές της ελληνικής belle epoque που πλέον μετατέθηκαν σε άλλη κοινωνική συνομοταξία: απολυμένοι, νεόπτωχοι, δανειόπληκτοι, νέοι άστεγοι. Ήταν όλοι εκεί στον καινούριο τους μικρόκοσμο. Βίωναν ένα σύγχρονο καθαρτήριο με άδειο βλέμμα, παγωμένο χαμόγελο και μια παραίτηση στην ανάσα.

Μοναδικά τους υπάρχοντα μια βαλίτσα με μερικές αλλαξιές κι ένα σακ βουαγιάζ με μερικά σουβενίρ της οικονομικής κρίσης. Ένα βιβλιάριο ασθενείας που έληξε, μια δεσμίδα με απλήρωτους λογαριασμούς, ειδοποιήσεις από την Εφορία κι ένα κινητό τηλέφωνο που ανοίγει μόνο το βράδυ. Όταν τα τηλεφωνικά κέντρα των εισπρακτικών εταιριών κατεβάζουν πια τους διακόπτες των λευκών φωτιστικών κι απομένει μόνο η ηχώ από τις απειλές προς τους ασυνεπείς δανειολήπτες να στοιχειώνει το χώρο.

Για λίγη ώρα ακόμη, μέχρι τα μεσάνυχτα, ο Γιάννης, η Βαγγελιώ, ο Ανδρέας και η Ρίτσα θάναι εκεί στο απέριττο σαλόνι του υπνωτηρίου των αστέγων. Παρέα με θρυμματισμένα όνειρα. Γκρεμισμένες καριέρες. Σκουριασμένες ελπίδες. Ακρωτηριασμένους στόχους ζωής.

Έπειτα, θα επιστρέψουν στο μικρό φιλόξενο κρεβάτι τους για να περάσουν μια ακόμη από εκείνες τις μακρές νύχτες της κρίσης. Οι έγνοιες θα φορέσουν τα ξυλοπόδαρά τους και θα βηματίσουν πελώριες απάνω τους, όπως έγραψε ο Κώστας Μόντης. Πολλοί από τους φιλοξενούμενους του υπνωτηρίου, δε θα κοιμηθούν. Θα στριφογυρίζουν μέχρι το πρωί αντιμετωπίζοντας τους αποκρουστικούς εφιάλτες της ύφεσης: την ανεργία, τη δυσπραγία, τη φτώχεια, την ακρίβεια.

Κι εμείς; η μεγαλόσχημη «κοινωνία των πολιτών»; Μέχρι τη στιγμή που οι συνάνθρωποι μας, ο Γιάννης, η Βαγγελιώ, ο Ανδρέας και η Ρίτσα θα καταφέρουν να κοιμούνται κι εκείνοι γαλήνια τη νύχτα … ας μην κοιμηθεί κανείς!

*Nessun Dorma = ας μην κοιμηθεί κανείς

2 σχόλια

  1. Χαρείτε τη “δημοκρατία” των δοσίλογων Σαμαρά-Βενιζέλου!!!

    O Χ.Χωμενίδης κατακεραυνώνει τη κυβέρνηση: "Πρόκειται για ευθεία κυβερνητική παρέμβαση στη ΝΕΡΙΤ"

    Mε επιστολή-καταπέλτη ο Χρήστος Χωμενίδης κατακεραυνώνει κυβέρνηση και διοίκηση της ΝΕΡΙΤ και υποβάλλει την παραίτησή του στον πρόεδρο του εποπτικού συμβουλίου της ΝΕΡΙΤ.

    Την επιστολή ανήρτησε λίγο μετά τη μία το μεσημέρι στο facebook.

    «Προς τον Πρόεδρο του Εποπτικού Συμβουλίου της ΝΕΡΙΤ, Καθηγητή Θεόδωρο Φορτσάκη
    Αθήνα, 15 Σεπτεμβρίου 2014

    Αγαπητέ κύριε πρόεδρε,
    Μετά τα πρόσφατα γεγονότα, αναγκάζομαι να υποβάλω την παραίτηση μου από τη θέση του μέλους του Εποπτικού Συμβουλίου.

    Δεν πρόκειται για το εάν η ομιλία ή και η συνέντευξη τύπου του αρχηγού της αξιωματικής αντιπολίτευσης στην Διεθνή Έκθεση Θεσσαλονίκης έπρεπε να μεταδοθούν απευθείας από την ΝΕΡΙΤ.

    Πρόκειται για την ευθεία κυβερνητική παρέμβαση, η οποία αμφισβήτησε στον πρόεδρο και διευθύνοντα σύμβουλο της ΝΕΡΙΤ τη δυνατότητα του να επιλαμβάνεται ζητημάτων, που ανήκουν αποκλειστικά και μόνον στην αρμοδιότητα μιας Δημόσιας -και ανεξάρτητης από κόμματα και πολιτικά πρόσωπα- Ραδιοτηλεόρασης. Και οδήγησε στην παραίτηση του καθηγητή Αντώνη Μακρυδημήτρη.

    Εδώ και έναν περίπου χρόνο, προσπαθούμε υπό την προεδρία σας, αντιμετωπίζοντας τις πιο πιθανές και απίθανες δυσκολίες, να θέσουμε τις βάσεις για να οικοδομηθεί μια νέου τύπου Δημόσια Ραδιοτηλεόραση. Η οποία δεν θα κηδεμονεύεται, δεν θα ποδηγετείται, δεν θα χρησιμοποιείται από την εκάστοτε κυβέρνηση. Ούτε και θα μοιράζεται σε σφαίρες επιρροής ανάμεσα στις πολιτικές δυνάμεις ανάλογα με τη δύναμη της καθεμιάς.

    Για αυτή μας την προσπάθεια τα πρόσφατα γεγονότα αποτέλεσαν βαρύ πλήγμα. Εάν τα δεχθούμε ως τετελεσμένα, το μέχρι σήμερα έργο μας επί της ουσίας ακυρώνεται.

    Εάν δεχθούμε ότι κρίσιμες –ή και μη κρίσιμες- αποφάσεις λαμβάνονται και κάπου αλλού και από κάποιους άλλους, υπομονομεύουμε εκόντες-άκοντες το παρόν και το μέλλον της Δημόσιας Ραδιοτηλεόρασης.

    Λυπάμαι πολύ.

    Με τιμή,
    Χ.Α.Χωμενίδης»

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Καλώς ήρθατε στη Νέα Ελλάδα των Ολιγαρχών.

    Ενώ η τρόϊκα και η εντολοδόχος ελληνική κυβέρνηση κόπτονται να ανοίξουν όλα τα επαγγέλματα και να απελευθερωθούν εντελώς οι απολύσεις των εργαζομένων, την ίδια στιγμή προχωρούν σε υπερσυγκέντρωση των ΜΜΕ και των τραπεζών σε χέρια λίγων. Και συγκεκριμένα στα χέρια εκείνων που συντάσσονται με τα συμφέροντα των διεθνών ολιγαρχών.

    Έτσι εννοούν τον ελεύθερο ανταγωνισμό. Μια εξοντωτική ισοπέδωση προς τα κάτω,
    για να μην σηκωθεί κανένα νέο «κεφάλι» και μια υπερσυγκέντρωση του πλούτου και της εξουσίας στην κορυφή.

    Παρατηρούμε επίσης μια υπερπροστασία της ιδιοκτησίας στην κορυφή (π.χ. εφοπλιστές, μεγαλοεργολάβοι, μιντιάρχες, τραπεζίτες) και μια κατάλυση της ιδιοκτησίας στη βάση που φτάνει στην ουσία μέχρι τη δήμευση.

    Καλώς ήρθατε στη Νέα Ελλάδα των ολιγαρχών.

    Καλώς ήρθατε στην κόλαση του σύγχρονου ελληνικού Μεσαίωνα.

    Τώρα ζώα... ψηφίστε ΝΔ και ΠΑΣΟΚ!

    ΑπάντησηΔιαγραφή

ΠΡΟΣΟΧΗ! Την ευθύνη για το περιεχόμενο των σχολίων φέρει αποκλειστικά ο συγγραφέας τους και όχι το site. Η ανάρτηση των σχολίων μπορεί να έχει μια μικρή χρονική καθυστέρηση